חתונת זהב – ככה חוגגים 50 שנות אהבה

אין ספק שזוגות ששרדו ביחד 50 שנות נישואין הם לא רק ראויים לצל"ש ולאות כבוד מטעם נשיא המדינה, אלא גם באופן חד משמעי – מגיע להם אירוע רציני לצורך חגיגות ההישג הזה. במרבית המקרים זוגות המצויים בנקודה זו בחיים, הם בגילאים מבוגרים למדי, באזורי ה-70-80, ולכן מן הראוי שילדיהם ונכדיהם הם אלו שיארגנו ויפיקו עבורם את האירוע המרגש.
אז אם אתם נמנים בין צאצאיהם של בני זוג כאלו, והחלטתם להפיק להם חתונת זהב שמחה, מרגשת ובלתי נשכחת – הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור את המקום, לגבש את אופי האירוע ולוודא שבסופו של דבר ייערך אירוע מוצלח ביותר.

בשלב הראשון – להבין את מי אתם רוצים להזמין לאירוע?

כמו בכל הפקת אירוע, בשלב ההתחלתי יש להחליט מה יהיה היקפו, כלומר כמה מוזמנים יהיו בו. מאחר ואתם ככל הנראה מפיקים את חתונת הזהב עבור ההורים או הסבים, מומלץ קודם כל לשאול אותם – מי חשוב להם שיהיה נוכח באירוע, מעבר למשתתפים המובנים מאליהם, שאלו הם בני המשפחה הקרובה. האם יש חברים קרובים שהיו רוצים שיהיו נוכחים בחגיגה? האם יש בני משפחה ממעגלים רחבים יותר שהם מצויים איתם בקשר ומעוניינים שיהיו במסיבה? או לחילופין, האם הם בכלל מעוניינים באירוע קטן וצנוע, שיכלול את חברי המעגל הקרוב בלבד. ברגע שתתגבש רשימת המוזמנים, יהיה קל יותר להבין לאיזה סגנון של  אולמות אירועים לכוון. אירועים קטנים ניתן לקיים גם במסעדה או בחצר של בית גדול, אך אירועים של עשרות משתתפים ומעלה, כדאי לערוך באולם שכבר יש בו את כל הפסיליטיס הנחוצים לנוחות האורחים. 

בשלב השני – להתאים את מיקום האירוע למיקום מגוריהם של מרבית האורחים 

רבים נוטים להזניח את הפרמטר הזה כאשר הם מתכננים אירוע, אך זוהי יכולה להיות טעות קריטית. המיקום של האירוע הוא קריטי להצלחתו, מאחר ואם המשתתפים בו יבלו שעות בפקקים בדרך אליו – הנאתם תיפגע מאוד, ולא משנה כמה האירוע יהיה מושקע ויפה מבחינות אחרות. לכן, אם מרבית האורחים שלכם מגיעים מהמרכז, למשל, מומלץ לבחור באולם אירועים בתל אביב, שיהיה נגיש וקל להגעה. השתדלו להימנע ממיקומים איזוטריים שאף אחד לא מכיר וקשה להגיע אליהם מבלי לטעות בדרך. זיכרו שכל עיכוב שכזה בדרך של האורחים שלכם, עלול לחבל בהצלחת האירוע.

בשלב השלישי – השקיעו בתוכן

חתונת זהב היא לא סתם אירוע ככלל האירועים, אלא שמדובר פה בזוג שעבר כברת דרך ביחד, שלא לומר היסטוריה משותפת שחוו השניים האלו. האמא והאבא, או הסבא והסבתא האלו, הקימו משפחה ענפה, צברו חוויות, הצלחות, חברים שמלווים אותם שנים, תחביבים, קריירות ועוד ועוד. האירוע הזה הוא הזדמנות נפלאה לציין את כל ההישגים הללו, להוקיר להם תודה, לרגש ולשמח אותם. עצם הפקת המסיבה הזו, לא מספיק בכדי לעשות זאת בהצלחה, גם אם השקעתם הכי הרבה שיכולתם באולם, בקייטרינג וכו'. המפתח לאירוע מרגש ומהותי במיוחד טמון בתוכנית האומנותית. במקרה זה מומלץ להשקיע הרבה תשומת לב ומשאבים בכל מה שיכלל בתוכנית. אלו יכולות להיות ברכות מעניינות, מצחיקות וכמובן מרגשות שיוקראו באירוע. זה יכול להיות סרטון מושקע ובו פיסות מההיסטוריה המשפחתית שלהם או לחילופין, ברכות מצולמות של כל בני המשפחה והחברים. קיימים היום אמצעים טכנולוגיים שהופכים את ההפקה של כל אלו לקלה, נגישה וזולה יותר. במעט מאמץ תוכלו ליצור סרטון או מצגת שלא ישאירו עין אחת יבשה בקהל. כמו כן, אם מישהו מבני המשפחה או החברים יודע לשיר או לנגן, ניתן לארגן הופעה שלהם באירוע ועוד ועוד. 
כמו כן, חשוב לדאוג ולוודא שבאולם בו יתקיים האירוע, יש את כל הציוד הדרוש לכם לקיום התוכנית האומנותית – ציוד הגברה, מקרן, כלי נגינה מסוים אם יש צורך בו וכו'. 

בשלב הרביעי – לחשוב מחוץ לקופסא בעניין האוכל

בעבר, אירועים מסוג כמו חתונת זהב היו מקובעים למדי בכל הנוגע לקונספט של הגשת האוכל. אם זה היה אירוע גדול ורציני, אז בדרך כלל היה בו בופה בהגשה עצמית, שהכיל מנות עיקריות, תוספות וסלטים, ולבסוף גם בופה קינוחים וקפה. אם זה היה אירוע קטן יותר, הוא לעתים היה בקונספט של קפה ועוגה. עם זאת, כיום הדברים משתנים, לצד זאת שכל עולם הקולינריה משתנה. המנות ואופן ההגשה שלהן מושפעים מאוד מטרנדים עולמיים בתחום הקולינריה. לדוגמא, בשנים האחרונות הקונספט של מנות ראשונות, כלומר הרבה מנות קטנות-בינוניות, מתוחכמות ומעניינות, במקום מנות גדולות וכבדות, תופס תאוצה ברחבי העולם, במסעדות וגם בקייטרינג לאירועים. באותו אופן, תחום האירועים החל לאמץ את הטרנד וכיום יש אפילו חתונות של ממש שבוחרים ללכת בהן על הקונספט הזה.\

אז לפני שהולכים "על אוטומט" ופונים לעבר הבופה הגנרי, כדאי לחשוב על עוד אופציות מרעננות, קלילות, מקוריות ומפתיעות. עם זאת, כדאי מאוד להתייעץ בשלב זה גם עם כלת וחתן השמחה, ולשאול אותם איזה קונספט הם עשויים להעדיף. כך או כך, כן מומלץ לשלב קפה טוב וקינוחים שווים באירוע מסוג זה, מאחר והוא בסימן של חגיגה רגועה יחסית, ובמהלך התוכנית האומנותית, אין כמו לשבת עם כוס קפה משובח ועוגה טובה ומתוקה.

לסיכום, אירועים של חתונות זהב לגמרי ראויים לכבוד ולהשקעה, כאשר המטרה הראשית היא לשמח את בני הזוג שהגיעו עד הלום, וככל הנראה, גם הביאו אתכם עד הלום.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES