חתונה הפוכה וקייטרינג צמחוני: הטרנדים הכי חמים בתחום

זהו, אפשר לומר כבר בפה מלא שהאירועים חזרו אלינו ובגדול, אנחנו בעיצומו של הקיץ, ורגע לפני תקופת החגים, והיומן הולך ומתמלא בשמחות וחגיגות, כאשר רובן המכריע הן כמובן החתונות. תחום האירועים, והחתונות בפרט, מושפע באופן ישיר מטרנדים בעולם האופנה, העיצוב והקולינריה, וכל אלו באים לידי ביטוי באירועים עצמם, אם זה בתוכנית האירוע, במנות המוגשות לאורחים, בשמלת הכלה, בבגדי החתון ובעיצוב האולם – כל מה שמאפיין את האירוע צריך להיות מעודכן, אופנתי ובהתאם לרוח התקופה.
הנה כמה טרנדים שהחלו להופיע בחתונות בשנים האחרונות, ועושים סימנים שהם כאן כדי להישאר:

חתונה הפוכה: להתחיל מהעיקר

הטרנד של חתונה הפוכה, החל כמהלך פורץ דרך בזמנו, שהרי "לשבור" את המסורת של קבלת פנים, טקס חופה, ארוחה ומסיבת ריקודים, נחשב לצעד נועז במיוחד, בתחום שהוא מקובע למדי, נצמד למאפיינים דתיים ומתנהל באותו אופן בארץ כבר עשרות שנים. אבל יש את אלו שהחליטו לפני כמה שנים להטיל ספק במסורת הכה עתיקה של סדר לוחות הזמנים בחתונות, והרימו את הכפפה עם חתונות הפוכות. מה הכוונה? האורחים מגיעים לחתונה, מדלגים על קבלת הפנים (שבינינו, יכולה להיות קצת מעיקה ומביכה לעתים), ומיד מוגשת להם הארוחה העיקרית. אחרי האוכל בדרך כלל נערך טקס החופה, לעתים הוא מלווה בעוד תוכנית אומנותית, ואז – קדימה לרחבת הריקודים. יש המון יתרונות בלתכנן את החתונה בסדר הזה. קודם כל, אם חשוב לכם שכולם יהיו נוכחים בטקס החופה, אז אתם למעשה מעניקים עוד טווח לאורחים להספיק להגיע אליו. מהצד השני, את אלו שיברחו ישר אחרי האוכל ולא יישארו לטקס, אתם לא באמת מעוניינים בנוכחותם. דבר שני, אתם יכולים לחסוך המון כסף אם בעצם תווותרו על הבר והנשנושים המוגשים לאורחים במהלך קבלת הפנים, ולהשתמש בו למשל… לקינוחים שווים, למתנות לאורחים, או אולי בכלל לירח דבש במקסיקו. הבחירה שלכם. יתרון נוסף בחתונות ההפוכות, טמון בכך שאתם מרווחים בין הקטע של הארוחה לבין הריקודים, מה שמאפשר לאורחים שלכם להגיע קלילים יותר לרחבה וגם עם בטן שמרופדת היטב לקראת כמויות האלכוהול שעומדות לזרום אליה. ווין ווין.

קייטרינג צמחוני או טבעוני

קייטרינג לחתונה הוא גם כאמור, תחום שמושפע מאוד מטרנדים ומאופנות מתחלפות, ובהמשך תגלו שטוב שכך, מאחר ואף אחד כבר לא באמת מעוניין שמלצרים יגישו בחתונה שלו בורקס מחומש עם רוטב פטריות, ולאחריו כרע עוף שמנוני ומשמים. התקדמנו הרבה מאז, גם מבחינה קולינרית וגם מבחינת מודעות תזונתית, שלאט לאט נותנת את אותותיה אפילו במסעדות שף. ארוחות שחיתות הן משהו שנחשב פאסה, ובהדרגה הן הולכות ונעלמות, אפילו בחתונות. במיוחד בעידן האינסטגרם, בו אנחנו כל הזמן מתעדים ומתועדים, לאנשים יותר חשוב איך הם נראים, והעניין הזה משפיע על איך שהם אוכלים ועל מה שהם אוכלים. מנות קטנות, אלגנטיות וקוקטיות, נחשבות כיום להרבה יותר מעודנות, לעומת השפע בצלחת, שהיה נהוג עד לא מזמן.

כמו כן, מגמות של צמחונות הולכות ותופסות תאוצה, וכל אלו יחד משפיעים באופן ישיר גם על המנות המוגשות בחתונות. בנוסף, טרנדים קולינריים מגיעים אלינו מחו"ל בכל עת, והתפריטים הן במסעדות והן בחברות הקייטרינג העובדות בחתונות – מתעדכנים בהתאם. בעבר, חתונות שלא הוגש בהן בשר, נחשבו לכאלו ש"גזרו קופון על האורחים" והתקמצנו עליהם, אך כיום התמונה מתחילה להשתנות, בעיקר בגלל הדברים שנכתבו לעיל.

לא מעט זוגות בוחרים בשנים האחרונות קייטרינג צמחוני עבור החתונה שלהם, לעתים כזה שגם מגיש מנות דגים. במדינה ים תיכונית כמו ישראל, כמעט מתבקש לעשות בחירה שכזאת, מאחר וגם ההרגלים של הישראלים לגמרי מכילים אכילת ירקות וסלטים לכל ארוחה, וגם חומרי הגלם המקומיים תומכים מאוד במגמה, שכן הירקות והפירות המקומיים נפלאים, זמינים וזולים. קצת יצירתיות ואפשר להקים קייטרינג מפואר על טהרת הירקות, הפירות, שמן הזית, האגוזים והזרעים המקומיים.

במיוחד בחתונות המתקיימות בעונת הקיץ, שהיא לוהטת באופן יוצא דופן, מתאים לבחור קייטרינג צמחוני או טבעוני, שישאיר את האורחים שלכם קלילים ונמרצים. גם ככה קשה לאכול ארוחה כבדה כשכל כך חם בחוץ.

חתונות קונספט – מכניסות את האורחים לאווירה

עוד טרנד שמסתמן בתחום החתונות, ואנחנו לגמרי בעדו, הוא חתונות קונספט. הכוונה לחתונה שכולה מתאפיינת בהתאם לנושא או סגנון מסוים מאוד שנבחר על ידי החתן והכלה, והוא בדרך כולל גם דרס קוד לאורחים, שמיידית מכניס אותם לוייב המיוחד של האירוע. לדוגמא, מסיבת תחפושות בסגנון מסוים, כמו מסיבת דיסקו בסגנון שנות השבעים, בה האולם מעוצב בהתאם – כדורי דיסקו, נצנצים ופאייטים, הדי.ג'יי משמעי שירים מתאימים מהתקופה העליזה הזאת, האורחים לבושים בבגדים צבעוניים ונוצצים, ולמתקדמים – גם הקוקטיילים מדברים באותה שפה. 

דוגמא נוספת היא מסיבת חתונה בסגנון "פול מון" שכולנו מכירים מהאיים בתאילנד. במסיבות הללו האלכוהול נמזג ל"באקטס" (דליים), הכל מקושט באלמנטים זוהרים בחושך, ואפילו מציירים על הגוף והפנים בצבעים זרחניים, המוסיקה היא כמובן טראנסים מרימים במיוחד, והאווירה בשמיים. קונספט זה מתאים במיוחד לזוגות צעירים, עם הרבה אורחים בני גילם. 

אבל לא חייבים ללכת כל כך רחוק, גם אם תסתפקו למשל בחתונה בה כל האורחים מתבקשים ללבוש בגדים לבנים, תזכו באווירה חגיגית ורומנטית מאין כמותה, ולתמונות מרהיבות במיוחד שיישארו למזכרת מהאירוע.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES