רומנטיות, חסכוניות ומפחיתות סטרס: למה הביקוש לחתונות חורף הולך ועולה?

"בקיץ הזה תלבשי לבן…" אה כן? כבר ממש לא בטוח. כלומר די בטוח שתלבשי לבן, אבל לא בהכרח בקיץ. בעבר היה ברור ומובן מאליו שבישראל מתחתנים בקיץ. אפילו "עונת החתונות" מוגדרת באופן רשמי בתקופה שבין החודשים מאי לאוקטובר, אבל מתחילה להסתמן מגמה מעניינת, כאשר יותר ויותר זוגות מעוניינים בחתונות חורף.

מה האיץ את המגמה הזאת של חתונות חורפיות?

אלכסנדרה ודניאל מתחת לחופה בריברסייד

כמו רוב השינויים שהתחוללו ברחבי העולם בשנתיים האחרונות, גם תחום האירועים ובדגש על תחום החתונות – הושפע מאוד מנגיף הקורונה שפרץ אל חיינו ושינה את הכל. זה התחיל מכך שזוגות רבים שלא היו מעוניינים לדחות את החתונה הרבה מעבר למועד שנקבע מראש, או למועד האירוסין, והחליטו להתחתן "מעכשיו לעכשיו" ולערוך אירוע מצומצם, בחיק המשפחה הקרובה (בהתאם להנחיות של התקופה), במקום קטן, וראו כי טוב. הרבה מהאירועים הללו נפלו על החורף, ולמעשה פתחו את האופציה הזו וחשפו את יתרונותיה הרבים. למעשה, כך אנשים רבים הבינו שכדי להרים אירוע רומנטי וקסום, ממש לא חייבים לחכות לקיץ, ויתכן אף שההיפך הוא הנכון.

מה היתרונות הבולטים בחתונות המתקיימות ב"אוף סיזן"?

 

הפוך על הפוך – ללכת על בטוח מבחינת מזג האוויר

זה אולי ישמע תמוה, אבל תקשיבו עד הסוף ותבינו. ברגע שהולכים על חתונת חורף, בהכרח הולכים על אירוע במקום סגור. מה שאומר שהפקטור של מזג האוויר שישרור בחוץ ביום האירוע החשוב והחד פעמי שלכם – מנוטרל כליל. מזג האוויר הוא אלמנט חמקמק מאוד, בכל ימות השנה, והוא לא צפוי. אם מתחתנים במקום פתוח בקיץ, אי אפשר לדעת עד הרגע האחרון, איך יהיה האקלים במהלך האירוע. כלומר, סביר להניח שלא ירד גשם בחתונה באמצע אוגוסט, אבל במאי, בתחילת יוני, בספטמבר ובאוקטובר – דווקא כן. ואגב, גשם הוא לא הבעיה היחידה, גם שרב כבד או אובך יכולים לחבל קשות באירוע הנערך באוויר הפתוח, ולהיות בסופו של דבר, מה שהאורחים שלכם יזכרו מהחתונה.

חשוב להבין כבר בשלב זה של ארגון ותכנון החתונה, שצפוי לכם הרבה מאוד סטרס סביב האירוע הזה, וכל גורם מעורר מתח וחרדה שאתם יכולים לנטרל – מה טוב. לכן, אם אתם מתחתנים במקום סגור ומקורה, אתם יכולים להיות שקטים שהאירוע שלכם יתנהל בנעימים גם אם תשתולל סופה בחוץ. בפנים יהיה נעים, חמים ורומנטי, ואתם תגיעו ליום הזה עם דאגה גדולה אחת פחות.

יותר אופציות למקומות ולאולמות אירועים

מי רוצה להתפשר דווקא על המקום בו יתקיים האירוע-של-פעם-בחיים שלו? בחתונה המתוכננת להיערך ב"אוף סיזן", בוודאות יפתחו בפניכם יותר אופציות של מקומות שווים ומבוקשים. נכון שלא תוכלו להינשא בגן אירועים פתוח לחלוטין במרחבי הטבע, אבל דעו שיש קסם מיוחד במקומות סגורים וחמימים, באווירה משפחתית, אינטימית ורומנטית. למשל, חתונה אורבנית הנערכת בתל אביב, במקום מעוצב ומסוגנן, שהכל בו "פיין" וכמו שחלמתם, היא אופציה מושלמת לאירוע חורפי בסטייל יוצא דופן. כך, במקום לטרטר את האורחים שלכם לאיזה אתר טבע שמצריך נסיעה של שלוש שעות בג'יפ 4X4, תוכלו לפנק אותם באירוע במיקום מרכזי ונוח להגעה, עם חניה מסודרת ואיכות חיים.

הכל יותר חסכוני ומשתלם

את הסעיף הזה כמעט ואין צורך להסביר. מובן מאליו שאם מתחתנים מחוץ לעונה המבוקשת ביותר, כמעט תמיד תשלמו פחות על האולם, על הספקים ועל רוב המשאבים הדרושים להפקת האירוע שלכם. כמו כן, מעבר לכך שיהיה לכם מבחר רב יותר של מקומות לאירועים לבחור ביניהם, יהיה לכם גם מגוון גדול יותר של ספקים איכותיים זמינים – החל ממאפרות ועד די.ג'יי, צלמים, מעצבי אירועים וכמובן חברות קייטרינג. בקיצור, יהיה לכם יותר מגוון ומבחר, ובמחירים משתלמים יותר. 

לגיטימציה לחתונה קטנה

כאמור, מאז פרוץ מגפת הקורונה בישראל, יותר ויותר זוגות מעדיפים חתונה קטנה. פורמט שהוא יחסית חדש בישראל, אבל בארצות אחרות באירופה ובארה"ב, הוא נהוג משכבר הימים. זוגות ישראלים רבים כן מעוניינים בחתונה קטנה, ברגע של כנות עם עצמם, אם כי לעתים קרובות הם נתקלים באי נעימות שמלווה את האקט של הסרת אורחים מהחתונה. אנחנו חיים במדינה קטנה, ויודעים שהשמועה על האירוע שלנו, במיוחד אם הוא גדול, תפרוש כנפיים במהרה, ומי שלא הוזמן – עלול להיעלב. דווקא כאן נכנסות לתמונה חתונות החורף, שאיכשהו יש להן לגיטימציה גם להיות קטנות יותר, במיוחד בגין העובדה שהן נערכות במקום סגור. במילים אחרות, כך תוכלו לקיים את האירוע בהיקף שתמיד חלמתם, ואולי אפילו בצורה קצת דיסקרטית, ולהימנע מתחושת החובה להגדיל את רשימת האורחים ולהרים הפקת ענק, שלא באמת מדברת אליכם.

האירוע שלכם לא יטמע בין ים אירועי העונה

כל זוג שמתכנן חתונה, חושב שהאירוע שלו הולך להיות הכי מיוחד, הכי בלתי נשכח והכי בולט ויוצא דופן מכל החתונות שאי פעם התקיימו… ובכן, דברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו נגיד שאם תתחתנו בתקופה של עונת החתונות, כלומר בחודשי הקיץ, הסיכוי שהאירוע שלכם יבלוט וייזכר בין שלל אירועי הקיץ (ולא רק חתונות), הולך ופוחת. לעומת זאת, אם תחליטו להינשא דווקא בתקופה שאין בה יותר מדי הזדמנויות לחגוג, החתונה שלכם תתבלט ותהיה מרגשת יותר, כבר משלב ההיערכות של המוזמנים שלכם אליה, שכבר מזמן לא קנו למשל בגד חדש לאירוע.

בקיצור, בחתונות חורף יש המון יתרונות, והן עשויות להפתיע באיכותן ובייחודיות שבהן. במקרה שאתם עדיין מתלבטים לגבי התאריך, מומלץ לחשוב על כיוון מקורי ולהינשא מחוץ לעונת החתונות. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES