ההבדלים שבין תכנון אירועים קטנים לבין הפקות ענק

אירועים קטנים מצריכים חשיבה, גישה ותכנון, ברמה אחרת לגמרי מאשר הפקות הענק, שאולי כבר התרגלתם להקים עבור תאגידים גדולים או חברות הייטק משגשגות. התקציב מצומצם יותר, כמות המשתתפים יורדת, ועם זאת, הלקוחות שלכם מגיעים עם  מגוון רחב של רעיונות והעדפות, שכדאי מאוד להתייחס אליהם ולקחת אותם בחשבון. בסוף, המטרה היא שכולם יצאו מרוצים. ישנם כמה יסודות לתכנון אירועים, שכדאי לזכור כשעובדים עם בעלי עסקים קטנים, ואלו יסייעו לכם להפיק את האירוע האידיאלי עבורם.

1 פגישה ראשונית שמטרתה תיאום ציפיות

 

בשלב הראשון, עליכם לערוך פגישה מסודרת (שתפנו לה חלון זמן נדיב ביומן שלכם), יחד עם הלקוח, שברוב המקרים הוא יהיה גם בעל העסק. הפגישה הזו נועדה כדי להגדיר את מטרת האירוע. מומלץ לעשות שיעורי בית מבעוד מועד, והגיעו מוכנים עם כמה רעיונות כלליים לאירועים כבר בראש. יחד עם הלקוח, חשוב מאוד להגדיר בשלב הזה – האם האירוע מיועד לשיווק העסק, טיפול בעובדים או דיון בנושאים עסקיים.

2 צרו לוח זמנים מפורט והגדירו תקציב לתהליך ההפקה

 

כאשר עובדים עם עסק קטן יותר, יש צורך ב"טיים ליין" (לוח זמנים) מפורט, ותקציב מוגדר וברור. חשוב לקחת רגע ולהפנים את סדרי הגודל של התקציבים, שהם ככל הנראה שונים מאוד מאלו שהורגלתם אליהם בהפקות הענק שאתם רשומים עליהן. דונו בתקציב יחד עם הלקוח, וודאו שאתם מסוגלים לעמוד בכל הציפיות שלו, במסגרת התקציב המוסכם והזמן שניתן לכם עבור ביצוע המשימות השונות. היו כנים ושקפו ללקוחות את המצב, במיוחד אם יש ציפיות שצריך לתאם ואתם לא "על אותו העמוד".

3 כמו בכל הפקה – צרו רשימת משימות דיגיטלית ומסודרת

 

מפיקי אירועים ותיקים, שכבר הורגלו בהרמת הפקות ואירועים גדולים, עלולים להניח שכאשר הם מתבקשים להפיק אירוע קטן, אז הוא "קטן עליהם", והם יכולים לבצע את המשימות בעיניים עצומות. הגישה הזו עלולה לגרום לכם לזלזל ולדלג על נהלי העבודה שאתם פועלים לפיהם בדרך כלל, אך זו עלולה להיות טעות קשה. לכן, גם כשמדובר באירוע קטן, ואולי במיוחד כשמדובר באירוע בהיקף כזה (מאחר וכך שמים לב לכל פרט בו), מומלץ לעבוד מסודר, ולהתחיל את העבודה ביצירת רשימת משימות. תוכלו לעשות שימוש במערכות דיגיטליות לניהול משימות, או פשוט לפתוח קובץ אקסל מסודר, ולהתאים את רשימת התיוג לפי מועדי המשימות וסדרי העדיפויות.

4 התחילו מהפרטים הגדולים ועברו לפרטים הקטנים

 

לאחר שיצרתם את רשימת המשימות ותיעדפתם אותן, חשוב לסגור את הפרטים הגדולים והחשובים, אלו שפחות ניתן להתגמש איתם במהלך התכנון. לדוגמא, קודם כל חשוב לבחור אולם אירועים (או כל מקום אחר מתאים), ולשריין את המקום בו יתקיים האירוע. לאחר מכן, יש לסגור חברת קייטרינג, ואולי בר אלכוהול או קפה (תלוי בסוג האירוע). אלמנטים אחרים בהפקה, כמו למשל בניית התוכנית האומנותית, או הזמנת אומן כלשהו שיופיע באירוע, יכולים להיות גמישים יותר, אבל תחילה ודאו שיש לאירוע היכן להתקיים ויש כיבוד שיוגש למשתתפים. כמו כן, הישארו מעודכנים במועדים שהגדרתם לעצמכם בהתבסס על לוח הזמנים וכן במגבלות התקציב. 

5 אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

 

מפיקים מקצועיים, יודעים לראות את כל התמונה ולחשוב על כל הפרטים, עד הקטנים ביותר. ישנם דברים שעלולים להיראות איזוטריים ולא ממש חשובים, אך ברגע האמת הם יכולים להיות גיים צ'יינג'רים של ממש. חישבו היטב על השתלשלות האירועים באירוע, דמיינו את התנהלותו, תוך שאתם חושבים היטב על פרטים קטנים כמו לדוגמה, האם יש מספיק עטים ומחברות עבור המשתתפים? האם המנחה של האירוע זקוק לחיבור לאינטרנט, ומהי תוכנית הגיבוי למקרה שלא מצליחים להתחבר בזמן אמת? באופן כללי, חשוב שתהיה תוכנית גיבוי לבעיות שונות שעלולות לצוץ במהלך האירוע ולחבל בזרימה ובשטף שלו.

6 התייחסו לאירוע קטן כפי שהייתם מתייחסים לכל אירוע מרכזי

 

התייחסו לאירוע עסקי קטן, ממש כפי שהייתם מתייחסים לכל אירוע מרכזי. תחום האירועים ספג פגיעה קשה בשנתיים האחרונות, ואין מפיק, מעצב אירועים, חברת קייטרינג ובעלי אולמות אירועים שלא חשו בכך. במיוחד במדינה כמו שלנו, בה כל דבר הוא סיבה למסיבה, ובימים כתיקונם, מתקיימים פה שלל אירועים בכל יום. לכן, במיוחד בתקופה מאתגרת שכזו, חשוב להשקיע מאמץ ומחשבה בכל אירוע שנופל בחלקכם להפיק אותו. 

אם תוכיחו ללקוח שהצלחת האירוע שלו היא בראש סדר העדיפויות שלכם, תבססו לעצמכם מוניטין איתן, שמכם יצא למרחקים בעקבות זאת, ובתקווה, הדבר יוביל לאירועים נוספים והפניות בעתיד. חישבו על כך שאולי מבחינתכם מדובר באירוע קטן, אבל מבחינת הלקוחות שלכם זהו אירוע גדול וחשוב מאוד.

לא רק אולם אירועים – אירוע עסקי קטן יכול להתקיים במגוון מקומות

 

אחד היתרונות כשמארגנים אירוע קטן, הוא שאפשר לחשוב מחוץ לקופסא מבחינת הלוקיישן בו יתקיים האירוע. ברגע שרשימת המוזמנים שלכם מצטמצמת, תוכלו לבחור מקום ייחודי שייתן את הטון ויהפוך מראש את האירוע למיוחד במינו ובלתי נשכח. זו יכולה להיות גלריה אוונגרדית, זה יכול להיות גג מסוגנן לאירועים (בהתאם לעונה כמובן), זו יכולה להיות חצר, פטיו או כל מקום מיוחד שיכול להכיל את כמות המוזמנים בנינוחות, וכמובן שיש בו את הפסילטיז הדרושים לקיום אירוע ברמה גבוהה. כמובן שכדאי לשתף את הלקוח גם בהתלבטות שלכם לגבי המקום ולוודא שהוא בעניין ושלם עם הבחירה.

לסיכום, כדאי לכם המפיקים להשקיע גם באירועים הקטנים. מדובר במדינה קטנה ובתעשייה קטנה, ואתם עומדים להיות חתומים גם על האירוע הזה.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES