עיצוב חופה ובחירת שיר – הדברים שעושים את הטקס המושלם

אומנם מדובר בסשיין קצר למדי, שלא אורך יותר מחצי שעה ברוב המקרים, אבל אין ויכוח על כך שטקס החופה הוא ההיילייט של כל חתונה הנערכת כדת משה בישראל, והוא האלמנט המרגש ביותר, הבלתי נשכח, וזה שלמעשה "עושה את האירוע". 

נדמה שהכל מתכנס בעצם לרגעים האלו, בהם בני המשפחה מחכים לכם תחת החופה, כאשר ארבעה מבני המשפחה החסונים מחזיקים את המוטות, ההורים, האחיות והאחים ממתינים לכם בעיניים בוהקות, ואז מגיע החתן הנרגש, כשמאות בני משפחה וחברים מריעים לו בהתלהבות, הוא עושה את דרכו אל מתחת לחופה וממתין בקוצר רוח לבחירת ליבו, שתהלך על המסלול הזה תוך כמה שניות, כשהיא מלווה בהוריה, לבושה בשמלה המרשימה והטהורה ביותר, ולבה מתפוצץ מהתרגשות ואהבה, כאשר ברקע מתנגן שיר שלא מותיר אף עין יבשה. לאחר מכן, יגיע הרב, יברך וינחה את בני הזוג כיצד לנדור את נדרי האהבה שלהם, ואז – רגע השיא, החתן ישבור את הכוס בכל הכוח, וכל האורחים שלכם יתנפלו עליכם בהתרגשות אין קץ, כדי לברך אתכם, עם צאתכם לדרך החדשה שלכם, כזוג נשוי. </span
אז כאמור, לא מדובר בטקס ארוך במיוחד, אך את המשמעות והחשיבות שלו – כל אחד מבין. הטקס הזה הוא רגע משמעותי ביותר בחייכם המשותפים, והוא הוא הסיבה להתכנסות ולחגיגה הגדולה הזו. לכן, חשוב להשקיע מחשבה הן בעיצוב החופה והן בבחירת שיר כניסה לחופה, שייצרו את המראה, התחושות, ההתרגשות והאווירה שאתם מעוניינים להשיג. 

עיצוב חופה – מהם הטרנדים הנוכחיים ולמה חשוב להשקיע בזה?

כל מי שמבין דבר או שניים בעיצוב, יודע שעיצוב הוא הרבה יותר ממראה עיניים, אלא גם אווירה. במסגרת הפקת החתונה שלכם, באופן כללי, כדאי להשקיע באלמנטים שייצרו את האווירה הנכונה, מבחירת הדי.ג'יי ועד העיצוב הכללי של האולם וגם בעיצוב חופה, שאומנם מדובר באלמנט קטן באופן יחסי, אך החשיבות שלו לאירוע היא כאמור מכריעה.

ראשית, בהנחה שהחתונה שלכם עתידה להיערך בשעות הערב, חשוב מאוד להשקיע בתאורה שתהיה בחופה, וזאת משתי סיבות עיקריות – קודם כל שייראו היטב את המתרחש מתחתיה (חשוב מאוד גם לצילום), ושנית – כי תאורה זה אחד האלמנטים החשובים ביותר ביצירת אווירה. כיום, אחד הטרנדים השולטים מבחינה זו, הוא שימוש ב"פיירי-לייטס", שהן נורות קטנטנות שמגיעות במבחר צבעים לבחירתכם. שלל הנקודות הזרחניות הללו הן הדבר הכי רומנטי וקסום שיכול להיות, כאשר מהצד השני, הוא קל, נגיש וזול למדי, ולכן אין סיבה שלא להשתמש בו. 

טרנד נוסף בתחום עיצוב החופות בפרט ועיצוב חתונות בכלל, הוא שימוש נרחב בפרחים. למעשה לא מדובר ממש בטרנד, אם כי בקלאסיקה על זמנית שכמובן רלוונטית היום יותר מתמיד, בעידן של רשתות חברתיות, כמו אינסטגרם ופינטרסט. אין דבר רומנטי וקסום יותר מפרחים, וכל המרבה – הרי זה משובח. מומלץ להיעזר במעצבי חתונות על מנת להתאים את סוג וצבע הפרחים לעיצוב הכולל. עם זאת, חשוב לדעת שמדובר בהוצאה לא קטנה, כשמדובר בפרחים טריים, אבל כאמור – שכרה בצדה, והאווירה המלבלבת שתיווצר באמצעותם היא משהו שלא ניתן  להתחרות בו. 
טרנד נוסף, שאולי יגרום לכם להרים גבה, אבל תתפלאו איזה קסם הוא יוצר, הוא לעצב את החופה באמצעות באמצעות בלונים. הבלונים מיד מחזירים אותנו לתקופת הילדות התמימה והמאושרת, ובאמצעות בחירת עיצוב וצבעים נכונים, ניתן ליצור בעזרתם מראה קסום, שמח ואפילו רומנטי ממש. כמובן שמומלץ להגביל את פלטת הצבעים לגוונים עדינים של ורוד, תכלת ולבן, וגם כאן – רצוי להיעזר במעצבים מקצועיים, שיידעו לקחת את זה לכיוון הנכון.

בחירת שיר – עושה את כל ההבדל

אי אפשר לדבר על טקס החופה שלכם בלי לדבר על השירים שיושמעו בו. יש לפניכם שתי בחירות קריטיות לעשות, האחת היא לבחור שיר שילווה אתכם לחופה, והשניה היא לבחור שיר שיושמע ברגע שהחתן ישבור בהצלחה את הכוס. לשני השירים הללו תהיה השפעה מכרעת על האווירה במהלך הטקס, ורוב הסיכויים שגם זו שתשרור בהמשך האירוע. שיר הכניסה לחופה צריך להיות מרגש ורומנטי במיוחד, ולמעשה להוות מעין הכנה שלכם ושל האורחים לרגע השיא של שבירת הכוס. כדאי לבחור שיר שנוגע לכם באופן אישי, אך גם כזה שידבר למכנה המשותף הרחב של המוזמנים, ויצליח לעורר בהם רגש. זה יכול להיות שיר ישראלי או לועזי, נוסטלגי או עכשווי, הבחירה בידיים שלכם. השיר שיתנגן עם שבירת הכוס, לעומת זאת, צריך להיות יותר "מרים" ושמח, אך אין זה סותר שיהיה גם מרגש ורומנטי. דברו עם הדי.ג'יי שבחרתם, הוא כבר יכוון אתכם לכמה אופציות טובות. 

התזמון של טקס החופה – אולי בכלל מתאימה לכם חתונה הפוכה?

כשחושבים על טקס החופה, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את התזמון שלו. ברוב החתונות, האורחים מגיעים לקבלת הפנים, שותים איזה דרינק, מנשנשים משהו, מקשקשים משהו, ואז מתחיל הטקס החשוב. עם זאת, במקרה שהחתונה שלכם מתקיימת במיקום מרוחק, המצריך נסיעה ארוכה, כדאי לשקול לתכנן חתונה הפוכה, בה קודם כל תוגש לאורחים הארוחה העיקרית, ורק אז יתקיים הטקס. בדרך זו גם תאפשרו לאורחים המתעכבים להגיע ולהיות נוכחים בטקס, וגם תוודאו שכולם רגועים ומרוכזים במהלכו, לאחר שאכלו ארוחה משביעה, וכעת הם יכולים להתמקד ברגע השיא של החתונה.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES