מרגשים או מרימים: איך לבחור שירי חופה שיתאימו לאירוע החתונה

בין תוך כל ים המשימות הניצבות בפניכם, הזוג שעומד להתחתן בקרוב, אפשר לפעמים לפספס בחירות ומטלות שעלולות להיראות זניחות, אבל הן יהוו פקטור מכריע בהצלחת האירוע שלכם, ובמיוחד כשמדובר בטקס החופה, שהוא אחד הקטעים המרגשים והזכירים ביותר מכל החתונה, אם לא "ה-". בחירת שירי חופה, גם השיר שילווה אתכם אליה, וגם השיר שיתנגן עם שבירת הכוס, יכולה להוסיף לאירוע שלכם כמה רגעי קסם, שישנו את פני האירוע כולו, וחשוב להתייחס אליה ברצינות הראויה, ולערוך אותה בקפידה.

הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור נכון:

מיקום האירוע – בטבע או בעיר?

למיקום האירוע יש השפעה רבה על האווירה והסגנון שישררו בו. לדוגמא, חתונה הנערכת בעיר, מתאפיינת בדרך כלל בסגנון אורבני, אדג'י וחדשני, ואילו חתונה הנערכת בחיק הטבע או פשוט במתחם פתוח כמו גן אירועים עם מדשאה גדולה, תתאפיין באווירה אחרת. כשבוחרים את שיר החופה, יש לקחת פרמטרים אלו בחשבון, ולבחור שיר בהתאם. בהערכה גסה, לחתונות אורבניות יתאימו יותר שירי רוק לועזיים, ולחתונות בטבע יתאימו יותר שירים ישראלים, או שירים רומנטיים בסגנון קאנטרי.

סגנון האירוע – כפרי או מסיבתי?

בהמשך לסעיף הקודם, הסגנון שבחרתם עבור היום המרגש שלכם, צריך לבוא לידי ביטוי בכל אלמנט בחתונה – עיצוב האולם, התאורה, שמלת הכלה, האוכל וכמובן גם המוזיקה, שאין דבר שמייצר אווירה יותר ממנה. אם בחרתם עיצוב בסגנון כפרי, סטייל בוהו-שיק, ואתם מתחתנים באווירה של טבע וצמחיה חופשית, שיר החופה צריך להיות בסגנון דומה. למשל, שירים עבריים רומנטיים מפעם, או שירי אהבה של בוב דילן וכדומה, יתאימו פה. אם, לעומת זאת, האירוע שלכם יותר מסוגנן כמסיבה נוצצת, יתאימו שירים עדכניים יותר, אולי אפילו בכיוון אלקטרוני קצבי. כך או כך, יש להתחשב בסגנון שבחרתם ולהתאים לו את המוזיקה שתתנגן לאורך כל האירוע, וגם כמובן את שיר החופה. 

הסטייל האישי שלכם – שירים שאתם אוהבים או כאלה שיש להם ערך סנטימנטלי

כמובן שלפני הכל, מדובר באירוע שהוא לגמרי שלכם ועליו גם לאפיין אתכם ולהתנהל באופן ובסגנון המתאים לכם באופן אישי. באופן זהה, כמובן שהשיר שילווה אתכם לחופה, וגם זה שיתנגן עם שבירת הכוס, צריך לדבר אליכם, ועדיף שזה יהיה שיר שאתם אוהבים מאוד, ומתחברים למילים ולמלודיה שלו. ניתן לבחור שיר שמרגש אתכם באופן אישי, או שיש לו ערך סנטימנטלי מיוחד עבורכם, בני הזוג, כמו למשל השיר שהתנגן בבר בדייט הראשון שלכם, או זה שליווה אתכם באוטו בדרך לחופשה זוגית רומנטית בלתי נשכחת. כמובן, כל בחירה צריכה להיעשות בהתאם לסטייל שלכם, ואפילו בחירות סרקסטיות עם קריצה והומור, כמו למשל "נפלת חזק" של איפה הילד או "סוף העולם" של אביב גפן, יכולות לבוא בחשבון, כל עוד הן מתאימות לכם ואכן משעשעות אתכם.

גודל האירוע – חתונה גדולה או קטנה

להיקף האירוע יש תרומה לא קטנה לאווירה שתיווצר בו. לדוגמא, חתונה קטנה

ואינטימית, באווירה משפחתית, מתאפיינת בתכונות אחרות מאשר הפקת ענק של 700 מוזמנים. גם כאן, חשוב לקחת פרמטר זה בחשבון כאשר בוחרים את שירי החופה ואת המוזיקה בכלל. במידה ומדובר בחתונה גדולה, נסו לכוון למכנה המשותף הרחב ביותר, ולבחור שיר פופולרי, שיכול לגעת בכמה שיותר אנשים, ומרבית המוזמנים שלכם כנראה מכירים אותו.

שעת האירוע – צהריים או ערב

לשעה בה החתונה שלכם מתקיימת, יש גם השפעה ניכרת על האווירה השוררת באירוע. ישנו הבדל משמעותי בתחושות, במראות ובאווירה בין חתונת שישי בצהריים, לבין חתונה המתחילה בשעת השקיעה וגולשת לשעות הקטנות של הלילה. כשבוחרים שיר חופה, כדאי לחשוב גם על התזמון וגם על לוח הזמנים שהגדרתם לאירוע. לדוגמא, אם מדובר בחתונה הפוכה, בה קודם כל אוכלים ורק לאחר מכן נערכת החופה, כדאי לבחור שיר חופה מרים ומסיבתי במיוחד, מאחר ומיד לאחר מכן תתחיל מסיבת הריקודים, ואתם רוצים להקפיץ את האורחים שלכם לרחבה במהירות. שיר החופה יכול לשמש כיריית הפתיחה של מסיבת הריקודים, במקרה כזה. לעומת זאת, אם האירוע נערך בצהריים, לאור יום ובאווירת טבע, רצוי לבחור משהו רגוע יותר, עם נגיעות רומנטיות.

שירי החופה הכי מושמעים כיום

אם פתחנו לכם את התיאבון, אבל אתם לא ממש יודעים מאיפה להתחיל, הנה רשימה של שירי החופה הכי פופולריים בישראל כיום, מהם תוכלו לשאוב השראה ורעיונות, ולבדוק לאיזה כיוון אתם הכי מתחברים.

השירים הלועזיים המושמעים ביותר בחופות בישראל הם:

–  The Chainsmokers & Coldplay – Something Just Like This

  • The Jacksons – Blame It On the Boogie (Official Video)
  • Maroon 5 – Memories
  • Lady Gaga – Always Remember Us This Way
  • Liam Payne, Rita Ora – For You
  • Linkin Park – In The End (Mellen Gi & Tommee Profitt Remix)
  • Loren Allred – NEVER ENOUGH
  • Ed Sheeran – Perfect

    השירים העבריים המושמעים ביותר בחופות בישראל הם:

  • דנה לפידות – ביום המאושר בחיי
  • עדן בן זקן – חיים שלי
  • הראל מויאל – אהיה לך אושר
  • עדן גבאי – עומד מולך
  • אליעד – מסע (אקוסטי)
  • עידן רפאל חביב – שלמים
  • דניאל בן חיים – ואם תבואי אלי
  • ישי ריבו – מקשה אחת זהב
  • משה פרץ – יפה בלבן
  • בניה ברבי – עכשיו הלב פתוח

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES