חתונה קטנה עד 200 איש

חתונה היא אירוע שנתפס כמשהו גדול, המוני. ואכן, רוב החתונות הן חתונות גדולות, חתונות של 400 מוזמנים וצפונה מכך, חתונות רועשות וכן, גם לא זולות. אבל יש זוגות שלא רוצים חתונות גדולות מידי. הם לא רוצים אין ספור מוזמנים שחלק גדול מהם הם בקושי מכירים (כמו החברים של ההורים) לא רוצים המולה גדולה מידי סביבם ורוצים חתונה אינטימית, קטנה יותר, עם האנשים שהם באמת אוהבים ומרגישים קרובים אליהם.

אם גם אתם מאלו, אם חתונה קטנה עד 200 איש היא בדיוק מה שתמיד חלמתם עליו, הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לכם להפיק חתונה כזו.

מקום קטן לחתונה קטנה

אם אתם מארגנים חתונה קטנה, המקום גם הוא חייב להיות כזה. אתם רוצים שהמוזמנים שלכם ירגישו טוב ושלא ילכו לאיבוד במקום גדול מידי, ומקום קטן ואינטימי יכול להיות בדיוק מה שאתם צריכים. גם המוזיקה תשמע טוב יותר ונעים יותר ומקום גדול עלול לפגוע בשמחה. מעבר לכל אלו, אולם גדול לאירוע קטן מרגיש גם כאילו אנשים הוזמנו ולא הגיעו. אתם לא רוצים לשדר את התחושה הזו לאנשים ולכן אתם צריכים להתאים את המקום לכמות המוזמנים שאתם רוצים שיהיו.

קחו בחשבון שתמיד יהיו פחות

חתונה קטנה ואינטימית היא חתונה שבה המוזמנים קרובים הרבה יותר לחתן ולכלה ולכן הסבירות שהרוב המכריע יגיעו, גדולה הרבה יותר. אבל עדיין, אתם צריכים לקחת בחשבון שלפחות 10 אחוזים מהמוזמנים לא יגיעו אליו מאיזו שהיא סיבה, בין אם בהודעה מראש ובין אם ברגע האחרון. כשמדובר על חתונה של 200 אנשים, זה יכול להיות  משמעותי. איך מתמודדים עם זה? פשוט מאוד, אם חשוב לכם שזו תהיה כמות המוזמנים, תזמינו יותר וקחו בחשבון ביטולים. קחו גם בחשבון סבירות מסוימת שכולם או כמעט כולם יגיעו, וודאו שזה בסדר מבחינתכם.

בחירת האורחים

חתונה קטנה עד 200 איש היא חתונה בה צריך לבחור את המוזמנים בקפידה. אין מה לעשות ואי אפשר לברוח מזה, אתם תצטרכו להתמודד עם אי נעימות מצד חלק מהמכרים שלכם. תצטרכו להסביר כי אי אפשר להתעלם לגמרי, והדר הנכון ביותר הוא לומר את האמת. תגידו שאתם עושים חתונה קטנה ואינטימית, חתונה בה אתם מוגבלים בכמות המוזמנים ולכן לא הזמנתם הרבה אנשים שרציתם להזמין. את רוב האנשים זה ישכנע וימנע אי נעימות, ומה לעשות, יהיו גם כאלו שייעלבו מכם. זה המחיר של חתונה קטנה, אבל התמורה היא בכיס.

בחירת האורחים צריכה להיות מוקפדת. את מי חשוב לכם יותר להזמין ואת מי פחות. בחתונה כזו כל צד מזמין כ-100 אנשים מה שאומר לא מעט התפשרויות וניפוי של לא מעט מאלו שכן חשבתם להזמין, ועכשיו בקונספט הזה זה לא אפשרי.

אולם, מסעדה או אולי יקב פסטורלי?

אם אתם מפיקים חתונה קטנה עם כמות קטנה של מוזמנים, האופציה הראשונה שלכם היא כמובן אולם אירועים, כזה שמתאים בגודל שלו לאירוע מזוג כזה אבל מצד שני, יש לכם גם אופציות נוספות. יש מסעדות שמאפשרות אירועים מעין אלו, יקבים ומקומות קטנים ואינטימיים אחרים. יש מיקומים פסטורליים ויש אפשרויות נועזות, והבחירה בידכם.

טיפ, עם כל הרצון לחתונה מיוחדת ולא שגרתית, אולם אירועים קטן הוא הדבר הנכון ביותר. למה? פשוט מאוד, כי לאולמות אירועים יש את הניסיון הרב ביותר לאירועים מעין אלו כמו גם מגוון פתרונות טובים לכל בעיה או תקלה. תיקחו גם את זה בחשבון.

סידור ישיבה

זה נפוץ גם באירועים גדולים אבל זה עוד יותר חשוב באירועים קטנים. אירועים קטנים מתאפיינים בכך שאנשים מכירים האחד את השני, רוב המוזמנים ימצאו את עצמם ויסתדרו כמעט עם כל אחד. אבל דווקא באירועים כאלו, כדאי שיהיה סידור הושבה שמי. קודם כל כי יש שני צדדים לאירוע וברגע שאנשים מאותו הצד מתפזרים על כמה שולחנות, זה כבר הופך למורכב יותר ולפעמים דורש גם פתיחת שולחנות נוספים, וחשוב לזכור גם שדווקא אירוע אינטימי כזה הוא רגיש יותר, ואתם צריכים למנוע את האפשרות שאנשים שלא רוצים לשבת האחד עם השני, ייאלצו כן לעשות את זה.

הגשה או בופה?

אחת ההתלבטויות שיש בכל אירוע מסוג זה הוא איך תתבצע ההגשה. האם היא תהיה לשולחנות וכל אחד יקבל את מה שהוא מזמין מהתפריט או שיהיה בופה וכל אחד ייקח לעצמו. דווקא באירועים עם מספר מוזמנים מצומצם, כדאי ללכת על האופציה הראשונה. אירוע קטן נותן לפעמים תחושה שהכול מהיר יותר, ואתם לא רוצים שזו תהיה התחושה. כשיש בופה באירוע כזה וכמות האנשים קטנה, זה תורם לתחושה הזו. במקום זה, כדאי שהאוכל יוגש לשולחנות וכל אחד יוכל להזמין מה שהוא רוצה, שיהיו שני סבבים וריקודים ביניהם ושהכל יתנהל על מי מנוחות.

עוד בעניין האוכל, חשוב לזכור שצריך שלכל אחד תהיה אופציה לאכול. זה אומר קודם כל כשרות שתהיה מתאימה לכולם ותמיד צריך לקחת בחשבון שצריכות להיות כמה מנות "מהדרין" באולם, וחשוב גם לזכור שהיום 10% מהאוכלוסייה הם צמחונים או טבעוניים, וגם הם צריכים מענה קולינריים. באירוע של 200 אנשים, 20 צמחוניים או טבעוניים זה לא מעט והאולם חייב להיערך לזה.

האם לאולם יש דיל עם ספקים חיצוניים?

יש אולמות שיש להם הסכם עם ספקים חיצוניים כמו מוזיקה וצילום מה שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף. בהחלט שווה לבדוק את זה בעיקר אם אתם בעניין של לחסוך.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES