מציאת אולם לאירוע חברה ותכנון ההפקה בדרך הנכונה

נכון, הפקת אירוע חברה אינה עניין של מה בכך, ואין על זה ויכוח. עם זאת, באמצעות תכנון נכון ושימת דגש על הדברים החשובים באמת, תוכלו לבצע זאת באופן חלק ופשוט. בתקופה שלפני היציאה לדרך עם תוכנית ההפקה, רמות הסטרס מתחילות לעלות, אבל יש דרך נכונה, שאם תלכו לפיה, תוכלו לפעול בצורה רגועה ובטוחה. חשוב לפרק את התהליך לשלבים ולנהל את האירוע שלב אחר שלב, משימה אחר משימה, ובכל פעם להתמקד באופן כמעט מוחלט במשימה שעל הפרק.

הצעדים החשובים שיסללו עבורכם את הדרך הבטוחה לאירוע עסקי מושלם

 

בשלב הראשון – איסוף הנתונים הבסיסיים וכל המידע הנוגע לאירוע

למעשה, השלב הזה מתרחש עוד לפני שיוצאים לדרך עם תהליך ההפקה, והוא חשוב מאין כמותו. עוד לפני שתתחיל לגעת במרכיבי האירוע, עליכם לרכז ולאסוף את כל הנתונים הבסיסיים ביותר שכבר קיימים: באיזו שעה ביום צפוי להיערך האירוע – האם זהו אירוע בוקר, צהריים או ערב? מהם התאריכים והמועדים האופציונליים מבחינתכם – מהו, פחות או יותר, השבוע האידיאלי מבחינתכם לקיים את האירוע? מהו גודל האירוע – כמה אנשים צפויים להשתתף בו? מהי מטרת האירוע – האם זהו כנס העשרה מקצועי, ועידה מיוחדת, מסיבת חג או בכלל מסיבה לרגל הנפקת החברה בבורסה?

רק אחרי שיש ברשותכם את כל הנתונים האלו, באופן מסודר ומפורש, התמונה תתחיל להתבהר ותוכלו להתחיל לחמם מנועים. הרי לא ניתן להתחיל בתכנון של אירוע בלי לדעת – מי, מה, מתי, איפה ולמה.

בשלב השני – להבין סדרי גודל של תקציב

במידה ואתם בעלי החברה ואתם מפיקים אירוע עבור העסק שלכם, עליכם להחליט ולהגדיר מבעוד מועד – מהו הסכום שאתם מעוניינים ויכולים להשקיע בהפקת האירוע. במידה ואתם מפיקים את האירוע עבור לקוח, עליכם לדרוש לקבל את התקציב הסופי שהוא מייעד עבור האירוע. כמובן, בשני המקרים, תוכלו ללמוד מניסיון העבר של מפיקי אירועים, לקבל דוחות סיכום הוצאות הפקת אירוע, ולהבין את סדרי הגודל של התקציב הדרוש, בהתאם לכמות האנשים הצפויים להשתתף באירוע. כך או כך, מומלץ להשאיר סכום מסוים להוצאות בלתי צפויות, שייכלל מראש בתקציב. 

במרבית ההפקות, תוך כדי תנועה צצות הוצאות בלתי צפויות כגון הגדלת רשימת האורחים, דרישות שונות לגבי הקייטרינג והאוכל שיוגש באירוע, הפתעות ופינוקים, שדרוגים ושינויים של הרגע האחרון. נסו להגיע למצב שיש לכם מראש מרחב תנועה וגמישות מסוימת בתוך התקציב.

בשלב הבא – בחירת מקום לאירוע

אז לאחר שסגרתם והגדרתם את הנתונים הקריטיים ביותר להתנעת ההפקה, שהם כאמור איסוף הנתונים היבשים של זמן, מקום והיקף, הבנה כללית של מה אתם, או הלקוחות שלכם, שואפים להשיג באמצעות האירוע, וכמובן התקציב העומד ברשותכם לצורך העניין, זהו הזמן להתחיל לחפש אחר אולם לאירוע חברה.

הבחירה הזו ככל הנראה תהיה המכריעה ביותר על הצלחת האירוע, הרושם של המשתתפים והחוויה שלהם. כמו שאומרים ״המדיה היא המסר״, כך גם המקום שתבחרו לקיים בו את האירוע יהיה הפנים והמסר של האירוע עצמו.

מציאת המקום הנכון עלולה להיות כרוכה בתהליך מורכב למדי, במהלכו תצטרכו לקיים משא ומתן מתמשך, וגם לבחון היטב ולעומק היבטים שונים שהמקום כולל ושירותים שהוא מציע. אז קודם כל, הטיפ שתמיד יסייע לכם להפחית לחץ בתהליכי הפקות – הוא לקחת טווח זמן מספיק רחב, שיאפשר לכם להתנהל ולנהל את העניין הזה בנחת. על אף שאם מצאתם מקום שעונה על כל הדרישות שלכם ומתאים לתקציב שהוגדר, עליכם לפעול במהירות יחסית ולחתור לסגירת העסקה, אף פעם לא כדאי לקבל החלטות מתוך לחץ. ברגע שיש לכם יותר זמן לחפש, לבחון, להשוות הצעות מחיר וספקים, כך תתקדמו ביתר ביטחון לעבר ההחלטה הנכונה.

מומלץ להגיע מוכנים עם השאלות והבדיקות הנכונות – לדוגמא – כמה עובדים יתפקדו באירוע מטעם המקום? האם יש לכם את האפשרות להביא חברת קייטרינג חיצונית? אם לא, מתי תוכלו לבדוק את חברת הקייטרינג הפועלת מטעם המקום? למשך כמה שעות אתם רשאים להישאר במקום באירוע, כלומר כמה זמן האירוע יכול להימשך? האם יש צורך בקבלת אישורים מיוחדים לאירוע? האם ציוד כמו שולחנות, כיסאות, מערכות הגברה, תאורה, מקרנים ועוד כלולים בהצעה?

ודאו שאתם בוחנים ביסודיות כל אלמנט, ואל תחששו מהתשת המקום בשאלות – סמכו על כך שמנהלי המקום יידעו לענות על כל דבר ועניין.

בשלב הבא – אוכל, קדימה אוכל: אתרו חברת קייטרינג

ישנם רבים הסבורים כי חוץ מהמקום לאירוע חברה, האוכל המוגש במהלך האירוע הוא המרכיב החשוב ביותר, ואנחנו ביניהם. אז איך עושים את זה נכון? קודם כל, עליכם להבין מהו הקונספט של האירוע, בהתאם להיקף המוזמנים, למטרת האירוע, למועד ולשעה שהוא צפוי להתקיים בהם. לדוגמא, באירוע המתקיים בשעות הבוקר, יוגשו מאכלים המתאימים לארוחת הבוקר וכמובן קפה משובח. לעומת זאת, אלכוהול כנראה יהיה פחות מתאים כנראה. דוגמא נוספת – באירוע ״מסיבתי״ כמו חגיגת פורים לעובדים, חובה שיהיה כלול בסיפור גם בר אלכוהול, והאוכל צריך להיות כזה שמתאים יחד עם הדרינק, ואולי לא בופה רציני של ארוחה שלמה. כמו כן, בכנס מקצועי עם הרצאות וכו׳, הדגש כמובן יהיה פחות על אלכוהול ופינוקים, אלא על אוכל יותר ״ענייני״, ואילו במסיבת קוקטייל, מובן על מה יהיה הדגש. לכן, הרבה לפני שמתחילים לחפש חברת קייטרינג ומגבשים תפריט לאירוע, יש להבין מהו הפורמט ומהו הקונספט. כעת זה הזמן להתחיל ולאתר חברות קייטרינג הפועלות בסביבת המקום שבחרתם לאירוע.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES