טיפים לבחירת אולם לבת מצווה ולהפקת אירוע מקורי ומהנה

מי לא זוכר את המערכון הקורע מארץ נהדרת, בו הנערה קשת ליבליך מתכוננת ל"בת מצווש" שלה, במסגרתה היא עומדת לנחות מתוך מסוק לתוך האירוע ולהפגין שלל פירוטכניקות מרהיבות בפני האורחים? ובכן, הסיפור הזה לא רק שאב השראה מהמציאות של אירועי בת מצווה המתקיימים בימים אלו, אלא שהוא ממש לא רחוק מהמציאות…

אם גם הנערה שלכם חוגגת את יום הולדתה ה-12 השנה, בוודאי כבר התחלתם לחפש מקומות לבת מצווה ולחשוב על התוכנית, הקייטרינג ועל ההפתעות והאטרקציות הכי מקוריות והכי עדכניות שיש כיום.

אירועי בת מצווה – הכי קרובים לחתונה

צריך להודות בכך, אירועי בת מצווה תפסו תאוצה אדירה בשני העשורים האחרונים, והם הולכים ונהיים דומים יותר ויותר לחתונות. אם אפשר לשמח כך את כלת השמחה, אז למה לא בעצם? למה לא להפוך אותה לנסיכה ליום אחד, לתת לה ללבוש את השמלה עליה חלמה ולהשתתף בכל (או ברוב) ההחלטות והבחירות הנוגעות לאירוע שהיא תעמוד במרכזו?

אחרי הכל, מדובר בציון דרך מרגש במיוחד, ולא בסתם יום הולדת. באירוע בת המצווה מציינים את הפיכתה של הילדה לנערה, ואת הגיעה לגיל ההתבגרות. 

מהצד השני – הפקות ענק ואירועים גדולים מתחילים להיעלם מהנוף

יש משפחות שאוהבות לחגוג בענק, וזוהי גם המסורת ארוכת השנים במשפחה המורחבת שלהן. יש לא מעט משפחות, שגם אם אין להם ממש את האמצעים להפיק ולעמוד בהוצאות של הפקת על, יחסכו עבורה במשך שנים ארוכות, ולא יוותרו על החגיגה המושקעת.

מהצד השני, אי אפשר להתעלם מאיך שמגיפת הקורונה השפיעה על התחום הזה. בתחילה, פשוט נאסר על קיום אירועים המוניים, ולכן משפחות רבות החליטו לדחות את האירוע עד יעבור זעם, ולא לוותר על היקפו הרחב. בהמשך, התחלנו להבין שהמגיפה פה כדי להישאר, ולא ידוע מתי נוכל לחזור לשגרה שהורגלנו אליה בעבר, ולכן רבים החליטו בכל זאת לערוך את האירוע, אם כי בהיקפים מצומצמים יותר. מה שהתחיל כברירת מחדל, מתחיל להפוך לאט לאט לסטנדרט, ולא מעט זוגות העומדים להינשא, ומשפחות העומדות לציין בר או בת מצווה, מחליטים להפיק אירוע קטן יחסית.

אירועים קטנים יכולים להיות מקסימים ומהנים, לא פחות מאחיהם הגדולים וההמוניים, ולעתים אפילו יותר. כשמדובר במפגש מצומצם, באווירה משפחתית חמימה ואינטימית, אפשר בהחלט להפיק ממנו את המירב. 

חתונות חורף בריברסייד

איך לבחור אולם לאירוע בת המצווה?

כשניגשים לבחור אולם לבת מצווה, יש קודם כל לגבש את רשימת המוזמנים ולהבין בדיוק כמה אורחים עומדים להגיע. מקומות קטנים, נבדלים באופן ניכר ממקומות גדולים, ועליכם להתמקד בחיפוש שלכם אחר המקום המושלם. קחו בחשבון שמקום קטן מדי עלול לגרום לתחושת צפיפות וחוסר נוחות, ואילו מקום גדול מדי, עלול לייצר אווירת ריקנות ודיס הרמוניה באירוע.

בשלב הבא, כדאי להתייחס למיקום האולם. נסו להבין מאיפה רוב המוזמנים עומדים להגיע, והשתדלו לבחור במקום שההגעה אליו עם רכב תהיה קלה ונוחה. בלא מעט אירועי בת מצווה, מארגנים גם הסעה עבור החברים והחברות של כלת השמחה, וכדאי לקחת גם את זה בחשבון. אתם לא מעוניינים שאף אחד מהמוזמנים שלכם יצטרך לנסוע נסיעה ארוכה בכדי להגיע לאירוע.

כעת, כדאי להכניס את כלת השמחה לתמונה, ולשתף אותה בבחירה הספציפית של הסגנון של המקום בו ייערך האירוע. הסטייל והאווירה צריכים להתאים לכם כמשפחה וכמובן, הכי לדבר בשפה של הנערה שזוהי המסיבה שלה. כיום קיים מגוון של אולמות אירועים המתאימים לבת מצווה, החל מהענקיים והנוצצים, ועד לאולמות סולידיים יותר, קטנים ואינטימיים יותר, והם לרוב גם מתאפיינים בסגנון ייחודי יותר.

היבט נוסף שעשוי להשפיע על בחירת המקום הוא הקייטרינג. מומלץ לבחור במקום שיכול להציע גם שירות קייטרינג הפועל בו, כחלק מהשירותים של המקום. כמובן שכדאי קודם כל לבחון את טיב חברת הקייטרינג והמנות שהיא מכינה ומגישה מבעוד מועד, ורק אם אלו קולעות לטעמכם, לבחור בה.

עם זאת, יש סיבות נוספות להעדיף חברת קייטרינג שהיא "בילט אין" באולם האירועים, והן טמונות בעיקר בכך שכל מערך הבישול, האפייה וההגשה של החברה כבר משומן היטב, וכל אנשי הצוות הפועלים במסגרתו, כבר מכירים היטב את הפסיליטיס ואת המיקומים של הכלים והמכשירים השונים. אין להקל ראש בעניין זה, מאחר שהוא משפיע ישירות על יעילות השירות במהלך האירוע. לא משנה כמה המנות של חברת קייטרינג כזו או אחרת הן אנינות ועדכניות, אם הגשתן לאורחים מתעכבת והשירות לא זורם ומתקתק, ההנאה ושביעות הרצון (והבטן) של האורחים שלכם יפגעו בהכרח.

יש כיום לא מעט טרנדים קולינריים באירועים ככלל ובאירועי בת מצווה בפרט, ואלו שואבים הרבה השראה והשפעה מרשתות חברתיות ובעיקר מהאינסטגרם. במיוחד כשמדובר בקינוחים פוטוגניים ומרשימים, ובאופן כללי – במנות שמצטלמות טוב. לכן, הבופה עם ערימות האורז, והמנות העיקריות הגנריות כמו כרעי עוף, מתחילים להיעלם מנוף האירועים, ואת מקומם תופסות מנות קוקטיות ומתוחכמות.

כדאי לזכור שבאירועי בת מצווה, בכל זאת מדובר במשתתפים שהם עדיין ילדים, ולכן כדאי שיהיו מנות שמתאימות גם להם, למשל גרסאות איכותיות יותר של פאסט פוד כמו המבורגר וצ'יפס. גם ממתקים, ואפילו דוכני ממתקים מרהיבים, הם חלק מהאווירה, הסגנון והטעם שיש באירועים מסוג זה, והם מוסיפים הרבה צבע ושמחה לחגיגה. 

כך או כך, כדאי לתת גם לבת המצווה הפרטית שלכם להשתתף ולחוות את דעתה בנוגע לכל האלמנטים שיהיו באירוע, ולוודא שהם הכי קרובים למה שהיא חלמה וביקשה לה. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES