חתונה אורבנית או בטבע? כך תבחרו את הקונספט הנכון לכם

עולם החתונות הולך ומשתנה בהתאם לתמורות החלות בארץ ובעולם, ואין ספק שזה ניכר היטב באירועים שהתקיימו במהלך השנתיים האחרונות. מרבית האירועים הפכו למצומצמים יותר, מה שפתח אופציות שונות החורגות מפורמט אולמי האירועים הקלאסי, וגם הרבה מהזוגות העדיפו, לפרקים, לחגוג בחוץ, באוויר הפתוח.

אנחנו עדיין בתוך תקופה של שינויים, שעוד אחד מהבולטים בהם, מתבטא בכך שבעבר היתה העדפה גורפת לאירועי קיץ, שיתקיימו ממש במהלך עונת החתונות, ואילו כיום, יותר ויותר אנשים חשים ש"זה עכשיו או לעולם לא", וכבר פחות מעוניינים לדחות ולדחות את מועד החתונה שלהם. במילים אחרות, טווח הזמן שבין הצעת האירוסין לבין קיום האירוע עצמו, הלך והתקצר. בארץ אימצו את השיטה הזו בקלות יחסית, אך במדינות שונות בארה"ב, למשל, שם נהוג להיות מאורסים במשך כשנה לפני יום החתונה עצמו, לקח קצת יותר זמן להסתגל לאווירה החדשה.

הקשיים שעלולים לצוץ בחתונה בטבע

עוד שינוי בתחום החתונות, כאמור מתבטא בכך שיותר זוגות בוחרים להינשא באתרי טבע ובאוויר הפתוח, על מנת לשמור על בריאות המשתתפים. עם זאת, חתונה בטבע טומנת בחובה מספר אתגרים כשהראשי בהם הוא חוסר האפשרות לצפות את תנאי מזג האוויר. גם בשיא הקיץ, כאשר אין שום סיכוי לגשם, קשה לחזות האם אכן יהיה נעים ולא למשל, שרבי ואביך. קושי נוסף שיכול להסתמן, הוא הנוחות של המשתתפים, או יותר נכון – אי הנוחות שלהם, בעקבות תנאים ופסיליטיז הלוקים בחסר בשטח הפתוח. 

יש לציין שהסיבה שיותר ויותר זוגות בוחרים בפורמט זה בשנתיים האחרונות, היא בגלל הקורונה ומתוך מחשבה שאירוע שמתקיים בחוץ יגרום לפחות הדבקה. ובכן, לא בטוח שזה מכסה אתכם באופן הרמטי מפני הדבקה… אל תשכחו שחתונה זהו אירוע מלא בחיבוקים ובנשיקות, וכך צריך להיות!

אבל כמובן, בחתונות המתקיימות בטבע יש גם קסם יוצא דופן, אווירה נעימה ונוף יפהפה, צריך רק שכל הכוכבים יסתדרו יחד באותו היום הנכסף.  

אז איך תדעו באיזה קונספט לבחור – חתונה אורבנית או בטבע פראי?

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור את הפורמט המתאים ביותר לחתונה שלכם:

עונות השנה

אם אתם כבר סגורים פחות או יותר על מתי תתקיים החתונה שלכם, כלומר – חורף, קיץ, סתיו או אביב, העניין הזה יכול בהחלט לקדם אתכם גם לעבר הקונספט המתאים. אם החתונה מתקיימת בכל עונה שאינה הקיץ, מקום פתוח בטבע עלול להיות בעייתי. כזכור, יש לקחת בחשבון גם מצב של עומס חום כבד, וכך, במקרה שבחרתם להינשא במקום פתוח, מומלץ לדאוג שתהיה בו גם אופציה מקורה, או מתחם נוסף מקורה וממוזג, במיוחד אם מדובר באזור עם לחות גבוהה, בו החום יכול להוות מטרד ולפגוע בהנאה שלכם ושל האורחים שלכם.

הסטייל שלכם

אם הגעתם לגיל שזה סבבה להתחתן בו, אתם קרוב לוודאי כבר יודעים איזה סוג של טיפוסים אתם. אם אתם מושבניקים או קיבוצניקים, או פשוט חולים על הטבע, ונוף ירוק ואוויר צלול עושים לכם שמחה בלב, כנראה שחתונה באווירה כפרית בטבע, היא הדבר הנכון עבורכם. לעומת זאת, אם אתם חובבי בתי קפה, מודרניזציה, הייטק ואופנה עילית, וגם תמיד תעדיפו מקלחת ומיטה נוחה על פני קמפינג באוהל, חתונה אורבנית תפורה עליכם.

מאיפה מגיעים? 

אם נדמה לכם שזה לגיטימי להעביר את האורחים שלכם מסע כומתה מפרך רק כדי להגיע לחתונה שלכם, תחשבו שוב. הדרך לאירוע היא אנדר-רייטד וכדאי מאוד להשקיע מחשבה במרכיב זה כאשר מתכננים חתונה. זה שתאם מפנטזים על טקס חופה על צלע הר, בשקיעה, עם נוף מטורף של השטחים הכבושים, זה אחלה, אבל אם המוזמנים שלכם עומדים לנסוע במשך כשעתיים רק כדי להגיע לנקודה הזו, אז פחות. בתור התחלה, נסו להבין מאיפה האורחים מגיעים, או לפחות מאיזה אזור רובם מגיעים לאירוע, ובחרו מקום נגיש ונוח, המצריך כמה שפחות נסיעה וטרחה להגעה אליו.

כמה אנשים?

כמות האורחים שישתתפו בחתונה, היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בחירת המקום. מצד אחד, עם כמות אנשים גדולה מתאים יותר מקום פתוח ומאוורר, מהצד השני, אם האירוע שלכם ימנה עד 200 איש, תוכלו להנות ממבחר של מקומות מיוחדים ומקוריים יותר עבור החתונה. גלריות, חצרות יפות ומלבלבות, וילות, יקבים וכו'. בלי קשר, אחת ההחלטות הראשונות והגורליות שתצטרכו לקבל בנוגע לאירוע, היא כמות האנשים שיוזמנו לחתונה. לאחר שגיבשתם החלטה לגבי העניין הזה, תוכלו להשתמש בה כדי להנחות אתכם גם לגבי הקונספט.

למה לבחור כשאפשר גם וגם?

אחרי כל הטיפים וההכוונות האלה, עדיין לא הצלחתם לבחור מה יותר מדבר אליכם בחתונה שלכם? לא הצלחתם להחליט אם אתם עכברי עיר מושבעים או שדווקא בא לכם על פסטורליה וירוק בעיניים? החדשות הטובות הן שלמעשה, אתם לא חייבים לבחור. אתם בהחלט יכולים למצוא כיום מקומות המשלבים את הטוב שבשני העולמות. לוקיישן מרכזי ונוח, פסיליטיז ברמה גבוהה, סטייל אורבני מהוקצע ושיקי, עיצוב עדכני ומודרני, ובמתחם החוץ? מרחבי טבע מרהיבים, שניתן להנות מהם מהמרפסת ומההשתקפות בחלונות הגדולים והבוהקים. כזה בדיוק הוא הריברסייד, הממוקם בלב פארק הירקון של תל אביב. מתחם האירועים הזה מוקף בירוק, בנהר הזורם ובאוויר טוב, ומבפנים – מעוצב בקפידה ובשיא השיק האורבני. המקום משלב באופן הרמוני ובסטייל, את הטוב שבכל העולמות.

ריברסייד אולם אירועים על הנחל בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES